7.04.2008

如果我如你一样娇小 Se come voi piccina io fossi


早期《女妖》(Le Villi) 海报

Se come voi piccina io fossi, o vaghi fior,
If I were as small as you, pretty forget-me-nots,
如果我像你一样娇小,美丽的“勿忘我”

sempre vicina potrei stare al mio amor.
I could always stay close to me love...
我将经常和爱人亲昵着


Allor, dirgli vorrei: Io penso sempre a te!
I'd like to tell him: I am always thinking of you!
我将告诉他:我总是思念着你!


Ripeter gli potrei: Non ti scordar di me!
I could repeat it to him: "Forget me not!”
我将重复地对他说:勿忘我!


Voi, di me più felici, lo seguirete, o fior:
O flowers, happier than me, you will go with him
哦!这花朵比我幸福,你将和他一同离去

Per valli e per pendici seguirete il mio amor.
you'll follow my love over hill and dale
你将随着我的爱穿翻山越岭


Ah, se il nome che avete menzognero non è,
Ah, if your name is not a lie
啊!如果你的名字不是谎言

deh! al mio amor ripetete: Non scordar di me!
oh, say to my love again:"Forget me not!”
哦!再一次告诉我的他:勿忘我!

没有评论: